Mada | Fashion

Haute Couture, are you dying or just maturing?| Haute Couture, ar Tu jau miršti, ar tik bręsti?

I remember when three years ago just after Couture Week I was talking with my friend, also a student of fashion design. I mentioned him about my favorite fashion house – Maison Margiela – and he said “When during Couture Week a pair of jeans shows up on a runway, there’s nothing good in it”. And that’s true, back in the day it seemed to be very rebellious idea, and not everybody supported that. But minority is always starting huge changes, so we were witnesses of the start that settled standards breakdown of Haute Couture. Now we can tell how hard it could be to determine boundaries between Haute Couture and Pret-a-Porter. Last spring an exhibition named ‘Haute-a-Porter was held in Belgium and it was about changing positions of these two fashion categories.

Pamenu kai prieš tris metus apie ką tik praėjusią aukštosios mados savaitę kalbėjau su savo draugu, taip pat mados studentu. Paminėjau savo mėgstamiausius mados namus – Maison Margiela – ir jis pasakė:
– Kai couture savaitės metu ant podiumo atsiranda džinsai, tai jau visai negerai.
Tikrai, tuo metu tai atrodė labai maištinga ir revoliucioninga idėja, kurią palaikė tikrai ne visi. Tačiau mažumos visuomet pradeda didžiulius pokyčius, tad buvome liudininkai tos pradžios, kuri nulėmė aukštosios mados, kaip reiškinio, standartų griūtį. Dabar pastebime, kad sunku nubrėžti aiškią ribą tarp aukštosios mados ir ready-to-wear. Šių metų pavasarį Belgijoje buvo suregta paroda, pavadinimu ,,Haute-a-Porter” (prancūziškai pret-a-porter reiškia ready-to-wear), kurios tikslas ir buvo parodyti aukšosios mados progresą (kai kurių nuomone, gal ir regresą) ir nykstančius skirtumus.

Historically Haute Couture always was the highest form of fashion, highlighted the mastership of fashion houses. 1945 Chambre Syndicale de la Haute Couture released a guidelines with requirements for couture labels, such as, designer must be made-to-order for private clients and require fittings, have at least 20 members of staff and the house must present collection of at least 35 runs with daytime and evening models. All the fashion retailers copied Haute Couture to Pret-a-Porter, giving an illusion that everyone can be fashionable, every woman has a chance to wear a cheaper version of Dior’s New Look. Today we can see an opposite model of fashion movement: Pret-a-Porter collections are being copied by fast fashion brands and Haute Couture have already lost its importance in our lives. Most of fashionistas can remember how last D&G collection looked like, but are they still remember what did Valentino present during Couture Week? There’s nothing to be ashamed about, neither can I remember. Not because I wasn’t interested in that, but because I was more astonished by provocative resolutions of designers.

Istoriškai haute couture visuomet buvo aukščiausia mados forma, įrodanti mados namų meistriškumą. 1945 metais Chambre Syndicale de la Haute Couture išleido rinkinį reikalavimų mados namams, kurie siekia būti pripažinti kaip haute couture. Pavyzdžiui, mados namai privalo priimti privačius klientus ir vykdyti individualius užsakymus, įstaigoje privalo dirbti mažiausiai 20 darbuotojų, dizaineris privalo pristatyti kolekciją, susidedančią iš ne mažiau nei 35 derinių, skirtų tiek dienai, tiek vakarui ir dar daug kitų ,,privalo”. Visi kopijavo aukštosios mados kūrinius, bandydami perkelti tai į ready-to-wear kategoriją, suteikti iliuziją, kad kiekvienas gali būti madingas, kiekviena moteris gali puoštis pigesne Dior New Look kostiumėlio versija. Šiandien galime stebėti visai kitokį mados judėjimo šabloną: visi greitosios mados gamintojai stengiasi atkartoti pasaulinių mados savaičių ready-to-wear kolekcijas, haute couture, atrodo, atitolo ir prarado svarbą mūsų gyvenimuose. Dažna mada besidominti mergina ar moteris puikiai atsimena kaip praėjusiais metais atrodė D&G kolekcija, bet ar atsimena ką Valentino pristatė aukštosios mados savaitės metu? Nieko gėdingo, neprisimenu ir aš. Ne todėl, kad nesidomėjau, o todėl, kad labiau atmintin įstrigo provokuojantys dizainerių sprendimai.

I remember a collections of Chanel few years ago, when Karl presented bejewelled trainers aiming to liberate women from heels and to produce another elegant alternative. When Margiela is rebeling it’s ok because of his provocative concept, but Chanel? Fashion house with such a deep traditions? I know, there are people, who are longing for the real high fashion, but I see this process not as replacement of Haute Couture, but as something that expands it.

Prisimenu Chanel kolekciją, kai Karlas pirmą kartą pasiūlė dekoruotus sportinius batelius, tai paaiškindamas kaip norą išlaisvinti moteris nuo aukštakulnių ir suteikti kitą, alternatyvią ir elegantišką, pasirinkimą. Kai maištauja Margiela, tai dar galima priskirti provokaciniam mados namų konceptui, tačiau Chanel? Mados namai su tokiomis giliomis tradicijomis? Žinau, kad yra žmonių, kurie ilgisi tikros aukštosios mados, tačiau aš tai suvokiu ne kaip tradicijų atsisakymą, o kaip požiūrio praplėtimą ir pritaikymą šiems laikams.

Why am I writing all this stuff? You may know that few days ago Couture Week in Paris swept by. I’ve observed it like a historical event with understanding that there is no way back and this form of fashion will never be something dedicated for the chosen ones only. It became a showcase of experiments and on some point it’s a relic of golden age of fashion, but not a reflection of nowadays.

Kodėl visa tai rašau? Tikriausiai žinote, jog praėjusią savaitę Paryžiuje praūžė aukštosios mados savaitė. Stebėjau tai kaip istorinį įvykį, suprasdama, kad kelio atgal jau nebėra ir ši mados forma jau pergyveno tą laikotarpį, kai haute couture buvo skirta tik išrinktiesiems. Matosi, kad tai tapo renginiu, parodančiu mados namų eksperimentus, o ne tendencijas, ir pati savaitė egzistuoja labiau kaip mados aukso amžiaus relikvija, o ne kaip šių dienų aktualija.

Opening of Couture Week was met with anxiousness or astonishment, some of critics and visitors even described it as a death of high fashion. Week kicked off in Paris with a show by Vetements, a design collective selling DHL t-shirts at 200 euro. I hope you have a glass of cold water nearby, because I should add yet is already sold out everywhere. You might realized that there;s no place for laces and full skirts.Runway was fulfilled with oversized hoodies and paper-look-alike Jimmy Choo boots. Cannot forget the place of presentation. The show was held in the Galeries Lafayette. If you have ever been in Paris you definitely know this place and even have bought a handbag or a lipstick there. Yes, high fashion an the department store with a runway between racks of clothes. It was a shock to most. I should notice that Vetements isn’t a brand of Haute Couture. I consider it as a gimmick to bring more press to Couture Week.

Daugiausiai diskusijų, pykčio ir susižavėjimų sukėlė aukštosios mados savaitės atidarymas. Kai kurie šį įvykį prilygino haute couture mirčiai. Cambre Syndicale pakvietė dizainerių kolektyvą Vetements (taip pat, Iris Van Herpen ir Guo Pei tapo kviestiniais svečiais) atidaryti savaitę. Taip, Vetements, dizainerių kolektyvą, pardavinėjantį geltonus DHL (visi esame matę kurjerius pasidabinusius šia apranga) marškinėlius po 200 eurų. Tikiuosi, turite po ranka stiklinę šalto vandens, nes turiu pridurti, kad vos pasirodę prieš metus, visi šie marškinėliai buvo išpirkti. Tikriausiai jau supratote, kad nei nėrinių, nei plačių sijonų tikėtis nereikia. Podiumą užpildė per dideli džemperiai, popierių primenantys Jimmy Choo ilgaauliai besitęsiantys iki pat klubo. Negaliu nepaminėti ir pristatymo vietos. Visa tai įvyko Galeries Lafayette patalpose. Jei buvote Paryžiuje, tikrai esate ten buvę ir galbūt net įsigijote vieną kitą rankinę ar lūpdažį. Taip, aukštoji mados savaitė prekybos centre, podiumas tarp batų stendų ir drabužių kabyklų. Daug kam tai sukėlė šoką. Reikia paminėti, kad Vetements niekada nepretendavo į aukštosios mados ženklą, manau, kad šis šou buvo mados savaitės triukas, kad pritraukti daugiau spaudos atstovų.



Even legendary fashion houses such as Fendi, use gimmicks to attract more attention. They’ve chosen a fantastic location – Trevi fountain in Rome with its pool covered by a glass. So where’s a gimmick? Open the Pinterest app, enter ‘Fendi Trevi’ and you’ll see, that firstly the photos of Kendall Jenner will pop up. This celebrity who is better known not because of her elegant and sophisticated style opened the show and became the top point of the evening. Nobody can remember what kind of outfit did she wear, but everybody knows it was her. Even whose who didn’t see the collection at all.

Net ir legendiniai mados namai imasi įvairių triukų, norėdami pritraukti daugiau dėmesio, pavyzdžiui, Fendi. Lokacija buvo nuostabi – Trevi fontanas Romoje, pats fontano baseinas uždengtas stiklu, atrodė, kad modeliai žingsniuja vandens paviršiumi. Tai kurgi tas triukas? Pinterest programėlėje įrašykite paprastą žodžių junginį ,,Fendi Trevi” ir išvysite, kad pirmiausiai iššoks nuotraukos, kur derinius pristato Kendall Jenner. Ši įžimybė, kuri yra garsi tikrai ne dėl savo rafinuoto ir elegantiško stiliaus, atidarė kolekciją ir tapo viso vakaro vinimi. Niekas neatsimena, ką ji vilkėjo, bet visi puikiai atsimena, kad tai buvo ji. Net tie, kurie kolekcijos išvis nematė.


I cannot miss a chance to mention a presentation of Maison Margiela. There’s nothing surprising, Galliano steps in again with his fashion revolution. I cannot hide that the fact of Galliano taking a head-designer position was the most exciting fashion new for me. Favorite designer at the favorite fashion house – what could be better? You cannot avoid rebel here. Outfits reminding of street punks were careless replenished with a fabrics that looked like an old Haute Couture. Do you get a message? Gladly, fashion turns intelectual and gain another, social, meaning.

Kad jau pasitaikė tokia proga, negaliu nepaminėti Maison Margiela pristatymo. Nieko nuostabaus, Galliano ir vėl įžengia su savo mados revoliucija. Negaliu nuslėpti, kad Galliano pozicija Maison Margiela mados namuose man buvo džiugiausia praėjusių metų mados naujiena. Mėgstamiausias kūrėjas mėgstamiausiuose mados namuose – kas gali būti geriau? Maišto nebuvo išvengta. Deriniai, kurie panašūs į gatvės pankų stilių, buvo atsainiai papildyti prabangiais senąjį couture primenančiais audiniais. Pagaunate žinutę? Džiugu, kad mada tampa intelektuali ir įgauna ir kitą, socialinę, prasmę.



Talking about intelectual fashion, last season we saw the collection of Viktor&Rolf which reminded walking Picasso statues as models. This season is like a dream of circus with hyperbolized costumes. Their impulse was sustainability and designers used all the leftovers from previous collections. You could identify many of the fabrics. Beautiful purpose – to borrow something from the past without stucking there. This idea could be a key for a concept of a modern Haute Couture.

Kalbant apie intelektualią madą, dar praėjusį sezoną stebėjome Viktor&Rolf kolekciją, kurios modeliai priminė vaikščiojančias Picasso skulptūras. Šiemet viskas priminė sapną apie cirką su hiperbolizuotais kostiumais. Viso to esmė yra tvarios mados idėja. Kūrėjai savo kūriniams naudojo praėjusių kolekcijų likučius, daugelis audinių pasirodė matyti ir gerai atpažįstami. Gražus ketinimas – skolintis iš praeities, bet ne ten įstrigti. Manau, ši taisyklė galėtų tikti bendram šiuolaikinės aukštosios mados konceptui.



It’s obvious that new generation of designers wish to break with hierarchy-based establishmens. I’m happy to see how every season fashion is approaching society and highlight not only a problem of fabrics amount but of social interests as well. We will shortly take it not as a death of high fashion, but as its maturity.

Akivaizdu, kad naujoji dizainerių karta, prie kurios priskirčiau tiek Maison Margiela, tie Iris Van Herpen jau nebepataikauja hierarchiniams įstatams ir gyvena šia diena. Džiaugiuosi stebėdama, kaip kiekvieną sezoną mada artėja arčiau visuomenės, iškelia ne tik sunaudojamo audinio kiekio, bet ir socialines problemas bei aktualijas. Greitai priimsime tai ne kaip aukštosios mados pražūtį, o jos brandą.

Advertisements

7 thoughts on “Haute Couture, are you dying or just maturing?| Haute Couture, ar Tu jau miršti, ar tik bręsti?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s